fbpx

איך להגיע מוכנים להתנסות הקלינית בלימודי תואר ראשון בסיעוד – הסוד של הקריה האקדמית אונו

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

איך להגיע מוכנים להתנסות הקלינית בלימודי תואר ראשון בסיעוד – הסוד של הקריה האקדמית אונו

במהלך לימודי התואר ראשון בסיעוד, מגיע שלב בהכשרה של כל סטודנט, לעבור התנסות קלינית מעשית בבית החולים. שלב זה תמיד מאתגר ומפחיד, אך ניתן להגיע אליו בנקודת פתיחה טובה יותר, עם ביטחון רב יותר ועם הזדמנות להפיק מההתנסות הקלינית הרבה יותר. כיצד? בקריה האקדמית אונו פותח קורס הכנה ייחודי, המשלב ידע תיאורטי ומעשי בסביבה המדמה את המציאות בשטח.

כל מי שנמצאים בתהליך ההכשרה בלימודי הסיעוד יודעים שהיום הזה יגיע. כל הלימודים, כל התיאוריה וכל מה התכוננו לקראתו, מתכנסים לרגע האמת: התנסויות קליניות בבתי החולים. פגישה עם מטופלים אמיתיים, מגע עם אנשים בשר ודם, עבודה בסביבה לחוצה עם עמיתים, אנשי צוות, משפחות והחולים עצמם. וזה מרגש ומפחיד באותה מידה, ובעיקר דורש להיות מוכנים. הכי מוכנים שיש.

בתמונות: הצצה לפעילות פרקטית אמיתית המקיימים הסטודנטים והסטודנטיות בחוג כדי להגיע לחיים האמיתיים כמה שיותר מוכנים

לשם כך, פתחנו בקריה האקדמית אונו במסגרת לימודי תואר ראשון בסיעוד, קורס ייחודי שכל מטרתו היא להכין את הסטודנטים בצורה בטוחה ובסביבה מלמדת. בקורס זה מתנסים הסטודנטים ומתרגלים מגוון תרחישים מדמי-מציאות בסביבה המדמה חדר בבית חולים או בקהילה, בו במקום חולים ישנן בובות חכמות היודעות להגיב ולהן אפשר לתת כל טיפול ולבצע כל פעולה.

התרגול כולל את כל שלבי הטיפול: החל מקבלה, אמנזה, הערכת מצבו של המטופל, דרך מתן טיפול תרופתי, הכנסת קטטר, זונדה, עירוי פריפרי, וכלה בתקשורת עם המטופל על כל הבטיה.

התרגול כולל סימולציות המבוססות על תרחישים שונים, בהדרכה ובהנחיה של אחים ואחיות מנוסים העוברים גם הם הכשרה להבניית ההדרכה על פי ציפיות התרגול . סביבת התרגול המוגנת, בשילוב רמת ההדרכה הגבוהה והאישית, מאפשרת להגיע למיומנויות המצופות מעבודה בעולם האמיתי. הסטודנטים מעידים כי הגיעו להתנסות הקלינית (מעשית) עם הרבה יותר ביטחון, ידע ויכולת קלינית כתוצאה מהכנה זו ומתרגול קרוב ככל האפשר לתנאי אמת.

ההשתתפות בקורס מסייעת לצמצם את הפער בין התיאוריה לטיפול המעשי במחלקות בתי החולים. אנו רואים עקומת שיפור משמעותית אצל התלמידים המשתתפים, ומתרגשים לראות כיצד הם מגלים את היכולת למצוא את הקול האישי של כל אחד ואחת בשדה הקליני.

הקורס בן שישה מפגשים, כשכל מפגש אורך 4 שעות וכולל תרגול של שני מצבים קליניים. כל תרחיש שנקבע נבחר בקפידה מול ספרות עדכנית, כדי לא לפספס דבר ועל מנת לדמות מציאות בניואנסים הקטנים ביותר. התרגול הוא בקבוצות קטנות עד ארבעה תלמידים, וכולל משוב מפורט, עם נקודות לשימור ולשיפור.

היתרון הגדול של הקורס בא לידי ביטוי לא רק ביכולות המשופרות וברמת הביטחון הגבוהה יותר שחשים בוגרי ובוגרות הקורס, אלא גם ביכולת שלהם להפיק יותר משלב ההתנסויות הקליניות. העבודה הלחוצה במחלקות, יוצרת לעיתים קושי לתת קשב מלא ולעיתים אישי לסטודנטים, . לכן, ישנה חשיבות רבה להכין באופן מיטבי את הסטודנטים טרם הכניסה למחלקה, ואלה שמגיעים מוכנים יותר, עם יותר כלים, ביטחון וידע, צולחים את ההתנסות בצורה טובה יותר ומפיקים ממנה את המיטב.

בתמונות: הצצה לפעילות פרקטית אמיתית המקיימים הסטודנטים והסטודנטיות בחוג כדי להגיע לחיים האמיתיים כמה שיותר מוכנים

את קורס ההכנה לקראת ההתנסויות הקליניות בבתי החולים, במסגרת לימודי תואר ראשון בסיעוד בקריה האקדמית אונו מרכזת עדי טננבאום, אחות בעלת תואר שני שעבודת המחקר שלה התבצעה על סימולציות קליניות. היא הקימה מערכי הדרכה בבתי חולים ברחבי הארץ והיא בעלת ניסיון רב שנים של הדרכה וסימולציות מדמות מציאות.

לימודי סיעוד בקריה האקדמית אונו

סיעוד הוא אחד המקצועות המבוקשים במערכת הבריאות בישראל – אחיות ואחים מוסמכים תופסים מקום מרכזי בטיפול בחולה ומהווים חלק בלתי נפרד מהצוות הטיפולי, לצד הרופאים.
תואר ראשון בסיעוד B.S.N בקריה האקדמית אונו הוא תואר מדעי המעניק גם תעודת אח/ות. לימודי סיעוד מאפשרים להשתלב בתפקידי סיעוד רבים ומגוונים במערכת הבריאות – פנימית, כירורגיה, מיילדות, ילדים, בריאות הנפש, רפואה ראשונית, שיקום ועוד.

בקריה האקדמית אונו תלמדו ממיטב המרצים והמומחים בישראל בתחום הסיעוד. תמצאו מרכז הכשרה חדשני ללמידה והתנסות בטיפול בחולים, במצבי חירום ובשגרה, ותזכו להתנסות קלינית במרכז הרפואי שיבא, בה תוכלו ללמוד מאנשי המקצוע המובילים בתחום.

לכל המידע על לימודי סיעוד בקריה האקדמית אונו לחצו על הכפתור

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן