fbpx

מי הייתה האחות הראשונה בעולם?

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו


פלורנס נייטינגייל, אחות, סופרת וסטטיסטיקאית בריטית, נחשבת לחלוצת מקצוע הסיעוד המודרני. דמותה שימשה ומשמשת מודל לחיקוי לאחיות ברחבי העולם, מופת לחמלה כלפי החולים, מחוייבות לטיפול בהם וחתירה לארגון יעיל יותר של בתי החולים.

נייטינגייל הניחה את היסודות למקצוע הסיעוד, עם הקמתו של בית הספר החילוני הראשון בעולם לסיעוד, בשנת 1860 בבית החולים סנט תומאס בלונדון. על שמה נקראת שבועת נייטינגייל, שאותה נושאות אחיות המושבעות לתפקיד. השבועה נכתבה על-ידי ליסטרה גרטר, מורה לסיעוד מדטרויט, בשנת 1893, לזכרה ולכבודה של נייטינגייל.
נייטינגייל כתבה את הספר "רשימות על טיפול בחולים" (The Art Of Nursing), שהתפרסם ב־1860. הספר נחשב למבוא בסיסי לסיעוד. ההערכה הציבורית לעבודתה הובילה, עוד בזמן שהותה בטורקיה, ב-29 בנובמבר 1855, להקמת "קרן נייטינגייל להכשרת אחיות", אליה הגיעו תרומות רבות. סידני הרברט היה מזכיר הקרן לשם כבוד והדוכס מקיימברידג' היה יו״ר הקרן.

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן