fbpx

למה בעצם ללמוד סיעוד?

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

לפני שנפרט את הסיבות בעטיין כדאי ללמוד סיעוד, הדבר החשוב ביותר הוא לשאול את עצמכם: האם אני באמת מעוניין/ת ללמוד סיעוד? האם אני מוכן/ה להשקיע ולהקדיש זמן ואנרגיה בקריירה, שתשפיע על חיי ועל חייהם של אחרים אולי יותר מכל מקצוע אחר?
הפורטל הזה נועד לחשוף בפניכם את עולם הסיעוד ולהנגיש מידע חשוב בנוגע לעולמות התוכן המגוונים של הסיעוד, במטרה לאפשר לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

אחים ואחיות יכולים לבחור מתוך מגוון עצום של תחומים ומרכזי בריאות שונים, כגון: בתי חולים, מרכזים לרפואה דחופה, מוסדות בריאות, בתי ספר ועבודה בקהילה. אחים ואחיות נמצאים בכל שלב בחייו של כל אדם – מרגע בואו לעולם בחדר הלידה, שבו נמצאת האחות המיילדת, ועד 120. אחים ואחיות אקדמאים, העוסקים במקצועות הסיעוד, פועלים במצבים שונים, משפיעים על איכות החיים של מטופליהם ומלווים אותם בשמירה על אורח חיים בריא.

אין תחושת סיפוק אדירה יותר מהידיעה שעזרתם למישהו, ושהצלחתם לשפר איכות חיים של אנשים, להציל חיים ולהפחית כאב. העבודה כאח או אחות היא אמנם מאתגרת ונעשית תחת לחץ וריבוי משימות, אך היא מספקת בתמורה תחושת שליחות עילאית ומימוש פוטנציאל. בנוסף, מדובר במקצוע מבוקש בארץ ובעולם. קיים ביקוש אדיר לאחים ואחיות, בכל המחלקות והתחומים. על פי נתוני ה-OECD, מספר האחים והאחיות לאלף נפש בישראל נמוך, והדבר מעיד על ביקוש רב לאחים ולאחיות בבתי חולים ובקהילה. כיום חסרים למערכת הבריאות כ־31 אלף אחים ואחיות על מנת להגיע לממוצע במדינות ה- OECD

(לצפייה במקור)

Young nurse working at the hospital

בנוסף לביקוש האדיר לאחים ואחיות בארץ ובעולם, זהו מקצוע מתגמל. השכר החודשי הממוצע בישראל הוא כ־19 אלף שקלים (לצפייה במקור ) ובעולם ישנן מדינות שבהן שכרה השנתי של אחות עשוי להגיע ל־250 אלף דולר (לצפייה במקור)

מקצוע הסיעוד הם פתח למסלולי קריירה מגוונים, שכן עם הוותק שצוברים בתחום השכר עולה בהתאם, זאת בשונה ממקצועות אחרים שבהם הוותק אינו משפיע על גובה השכר.

מקצוע הסיעוד מביא אליו מדי שנה אלפי סטודנטים, שמחפשים משמעות אמיתית, שאינם מעוניינים לבלות את ימיהם בעוד עבודה שגרתית, ומעוניינים בתחושת סיפוק פנימית שאין לה תחליף.

אם אתם מחפשים קריירה שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • הגשמה עצמית
  • תחושת נתינה
  • בטחון תעסוקתי
  • שכר גבוה
  • אפשרויות קידום ואתגרים

אז כנראה שלימודי סיעוד יתאימו לכם מאוד!

 אז, למה בעצם ללמוד סיעוד?

מעבר לאתגר, להגשמה העצמית, לתחושת הסיפוק ולשכר המתגמל, זהו מקצוע חיוני ומבוקש מאוד בארץ ובעולם, שכולל תמריצים רבים

בטחון תעסוקתי

כמה מקצועות חסינים מפני שפל כלכלי? ובכן, לא הרבה! מקצוע הסיעוד הוא מקצוע שתמיד נדרש, גם בזמני מיתון. תחום הרפואה הוא אחד התחומים היחידים שתמיד יציב, ותמיד קיימת בו דרישה לכוח אדם איכותי. זה נתון שלא משתנה, ואף גדל מדי שנה.

קידום מקצועי

אפשרויות הקידום במקצועות הסיעוד רבות ומגוונות. ניתן להתמחות במגוון תחומים במערכת הבריאות, בבתי חולים, בקליניקות וברפואה הפרטית. מכאן אפשר להתקדם לעבר קריירה ניהולית משמעותית, ולהתברג בתפקידי מפתח.

Saving money


גמישות היקף המשרה

לא לכולנו מתאימה עבודה משעה שמונה עד חמש. בעולם הסיעוד, ניתן לבחור את מסגרת השעות הנוחה לנו, מבלי להתפשר על חיי משפחה או סגנון חיים. במקצוע זה, תוכלו לבחור ולעצב את היקף המשרה בהתאם לסדרי העדיפויות שלכם ושל משפחתכם.

גיוון תחומי עבודה

אז מה באמת מעניין אתכם? האם אתם חולמים להתמחות בחדרי מיון? ואולי במיילדות? או בכלל במחלקה מסוימת? מגוון האפשרויות כל כך רחב, שבאמת קשה לבחור. מדובר באחד המקצועות המגוונים והמאתגרים ביותר, שבו אתם נחשפים לצוותי רפואה בכירים ומחוללים שינוי אמיתי בחיי אנשים.

Family

חשיפה לטכנולוגיות חדשניות ועתידניות

חשבתם שכל החדשנות נמצאת בהיי-טק? עולם הבריאות מזמן כבר שם! תחום הרפואה מלא בפתרונות חדשניים מעולמות הרובוטיקה והבינה המלאכותית. טכנולוגיות מרתקות ועתידניות משנות את עולם הרפואה, ולכם יש הזדמנות להכיר את המערכות הללו מקרוב.

חשיפה לטכנולוגיות חדשניות ועתידניות

חשבתם שכל החדשנות נמצאת בהייטק? תנו לי לספר לכם שעולם הבריאות ממזמן כבר שם! עולם הרפואה מלא בפתרונות חדשניים מעולמות הרובוטיקה ומעולמות הבינה מלאכותית. טכנולוגיות מרתקות ועתידניות, שמשנות את עולם הרפואה ואתם כאן ללמוד את אותן המערכות.

מקצוע חיוני ומבוקש בארץ וברחבי העולם

החלטתם לעבור מצפון לדרום, או אולי לעשות רילוקיישן? המקצוע שלכם ממשיך איתכם לאן שתלכו. סיעוד הוא אחד המקצועות הנדרשים ברחבי העולם, כך שתמיד מובטחת לכם עבודה, היכן שתנחתו.

World globe traveler

צפו בסרטון קצר המפרט את הנושא באדיבות הקריה האקדמית אונו:

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן