fbpx

תואר ראשון בסיעוד

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

אם אחרי שחשבתם לא מעט על השאלה איזה מקצוע יתאים לכם ללמד, הגעתם להבנה שאולי סיעוד זו הבחירה הנכונה לכם? אתם לא לבד. אנשים רבים בוחרים באופציה של סיעוד תואר ראשון, ויש לכך סיבות טובות. לימודי סיעוד לתואר ראשון יוכלו לתת לכם את הכלים שיהפכו אתכם לאנשי מקצוע מובילים בתחום הזה. הלימודים עצמם לרוב משלבים בין חומרי עיוני ובין עבודה מעשית, שכן אחרי הכול, עם סיום הלימודים המטרה היא להשתלב בעבודות שונות בתחום הזה. כדאי לדעת שכאשר מדברים על לימודי סיעוד תואר ראשון מדברים על מגוון רחב של מקומות שבהם תוכלו ללמוד. לכן חשוב לבדוק איזה מסלול לימודים יתאים לכם יותר ואיפה תרצו לעשות את התואר הראשון שלכם בתחום המרתק הזה. 

למי לימודים כאלה יכולים באמת להתאים? 

אם אתם עדיין בדילמה ואתם לא יודעים לומר האם סיעוד – תואר ראשון זה משה אתם חולמים עליו, כדאי שתעצרו לרגע ותכירו יותר מקרוב את הדברים. אנשים לא פעם חושבים שכאשר מדברים על לימוד תואר ראשון בסיעוד מדברים רק על תחום שעוסק בעיקר בגריאטריה ובתחומים הדומים. עם זאת, בפועל זה כלל לא מדויק, שכן אחרי לימודים כאלו תוכלו להשתלב במגוון רחב של עבודות. יש צורך באנשי סיעוד בכל מחלקה בבית חולים, כולל במחלקת יולדות, חדרי ניתוח וכדומה, כך שכל אחד יוכל לקחת את תואר הסיעוד שלו לכיוון אחר לחלוטין. לגבי השאלה למי באמת מתאים לעסוק בתחום הזה, אנחנו רואים שהתשובה היא מורכבת. מצד אחד, סיעוד – תואר ראשון יכול להתאים למי שמחפש קשר מהיר וקצר על המטופל, שכן הוא יוכל לעבוד בחדרי ניתוח למשל. מצד שני, סיעוד יכול להתאים גם למי שמחפש קשר ארוך ורציף את המטופל, שכן במקרים כמו סיעוד בתחום הנפש, הקהילה או במחלקות אשפוז הקשר הוא בעל אופי כזה. מה שבטוח שמי שמרגיש את התחום הבוערת של רצון בעבודה עם סיפוק ואפשרות לעזור לאחרים, יוכל ליהנות מהלימודים ומהעבודה עצמה. 

מי יוכל להתקבל ללימודי סיעוד? 

אי אפשר לדבר על לימודי סיעוד לתואר ראשון בלי לדבר גם על תנאי הקבלה. ראשית, חשוב לדעת שיש כזה דבר, כמובן, לימודי סיעוד לבעלי תואר ראשון. לכן,  אם כבר יש לכם תואר ראשון בתחום כלשהו, תוכלו להתקבל לסיעוד ובהחלט יכול להיות שאפילו תקבלו הקלות לגבי קורסים שונים בתואר. זה תלוי במוסד הלימודים שבו תבחרו ללמוד ולכן יש לבדוק את הפרטים לעומק. שנית, כשמדברים על סיעוד – תואר ראשון, מדברים גם על הצורך לעבור ועדת קבלה מתאימה. בנוסף, אם במקרה אין לכם פסיכומטרי ואין בכוונתכם לעשות מבחן כזה, זה עדיין לא אומר שתחום הסיעוד הוא מחוץ לתחום מבחינתכם. ההפך הוא הנכון. תוכלו בהחלט להתקבל ללימודי סיעוד, רק שבחלק מהמקומות יהיה עליכם לעשות מכינה לפני התחלת התואר הראשון שלכם בסיעוד. 

מהם הנתונים שכדאי לבדוק כשמחפשים מקום לתואר ראשון כזה? 

אם עשיתם בירור ראשוני בנושא, בוודאי ראיתם שבמקרה של סיעוד תואר ראשון, האפשרויות מגוונות. כלומר, הלימודים האלה מתקיימים באוניברסיטאות שונות לצד לא מעט מכללות שמציעות לימוד תואר ראשון בסיעוד. לכן ברור מדוע אתם תוהים לגבי בחירת מוסד הלימודים הנכון מבחינתכם. מעבר לכך שיש לברר ספציפית את תנאי הקבלה ולראות שאתם באמת מתקבלים, חשוב לרדת לעומק הפרטים ולבדוק מה כולל הסילבוס של הלימודים. למשל, האם המקום שבו אתם חושבים להירשם לחוויה של לימוד תואר ראשון בסיעוד מציע קורסים בתחום הקליני? בתחום הפסיכולוגיה ובתחום מדעי החיים? כמובן שלימודים כאלה חייבים גם לכלול כמה שיותר קורסים בסיעוד, כמו למשל: כיצד מקבלים החלטות בתחום הסיעוד, מה כולל הטיפול התרופתי, מה זה פרמקולוגיה ומה זה אפידמיולוגיה. אי אפשר לדבר על לימודי סיעוד תואר ראשון בלי להזכיר גם קורסים באנטומיה, פיזיולוגיה וכדומה. לבסוף, כדי להיות שלמים עם בחירתכם ללמוד סיעוד במקום מסוים ולא במקום אחר, חשוב גם לבדוק מי המרצים. מה הניסיון שלהם והאם הם באים מהשטח? האם הם עבדו בתחום הסיעוד לאורך שנים רבות או שהם מכירים את הכול רק ברמה התיאורטית? שלבו את כל המידע הזה עם המלצות וחוות דעת שונות וכך תוכלו לבחור את המקום הנכון עבורכם ללימוד התחום המרתק והחשוב הזה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן