fbpx

סיעוד תנאי קבלה

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

בעולם שבו אנחנו חיים יש לא מעט מקצועות שעוברים, משתנים ומתפתחים. אבל יש משהו אחד שלא משתנה ומאז ומעולם היה בו ביקוש, והוא: מקצוע הרפואה. תוחלת החיים של בני האדם רק עולה ולכן ברור מדוע נדרשים עוד רופאים, עוד אחים ואחריות ובאופן כללי – עוד ועוד אנשי צוות שיוכלו להצטרף למערך הרפואה. לכן ברור מדוע גם אתם מתעניינים בנושא של סיעוד תנאי קבלה, כי מדובר על אחד מהמקצועות הכי מבוקשים שיש בימינו. כשמדברים על לימודי סיעוד תנאי קבלה מדברים כמובן על משהו שיכול להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים, כך שחשוב מאוד לבדוק לאן אתם פונים והיכן אתם מתכוונים ללמוד את המקצוע המרתק הזה. מה שבטוח זה שאם תעמדו באותם תנאי קבלה ללימודי סיעוד, אתם תיכנסו לעולם מרתק של לימודים שבסופם תהפכו להיות חלק מהמערך הסיעודי והרפואי במדינת ישראל. 

מי יוכל ללמוד סיעוד? 

בבואנו לדבר על נושא חשוב כמו סיעוד תנאי קבלה, אנחנו רואים שהלימודים האלה פתוחים להרבה אנשים. מצד אחד, אנשים צעירים אחרי צבא בוחרים להתעניין בנושא של סיעוד תנאי קבלה ולראות האם הם מתאימים ללימודים כאלה. מצד שני, גם אנשים שרוצים לעשות הסבת מקצוע, להגשים חלום ולהחליף קריירה, מתעניינים גם הם בנושא של לימוד סיעוד תנאי קבלה. חשוב לדעת שיש מסלולי קבלה שונים ללימודי סיעוד, שכן מצד אחד, הלימודים מיועדים למי שכבר יש לו תואר ראשון ומצד שני, גם מי שמגיע ללא לימודים מקדימים יוכל להשתלב בלימודים כאלה. בין יתר תנאי הקבלה ללימודי סיעוד ניתן לדבר על: 

  • תואר ראשון 
  • ממוצע ציונים בתואר של 75 ומעלה 
  • מעבר של ועדת קבלה לפני הכניסה לחוג הסיעוד 

יחד עם זאת, כאמור, תנאי קבלה ללימוד סיעוד יכולים להשתנות בין מוסד אחד לאחר ולכן יש לברר את העניין לעומק. 

מה משלבים בתוכם לימודי סיעוד?

מעבר לכך שבוודאי אתם מחפשים מידע אודות סיעוד תנאי קבלה, תרצו גם לדעת מה מצפה לכם ומה כוללים הלימודים. חשוב להבין שלימודים בתחום הסיעוד אלה הם למעשה לימודים שמשלבים בתוכם לימודים תיאורטיים לצד התנסויות מעשיות. מי שעומד באותם תנאי קבלה ומתחיל ללמוד סיעוד ימצא את עצמו גם נחשף לעבודה בבתי החולים ולקשיים השונים שהיא מביאה איתה, בין אם זה בצד הפיזי ובין אם זה ברמה הנפשית. קשה מאוד לעבוד במקצוע מורכב כמו סיעוד ללא חוסן נפשי מתאים, ולכן חשוב מאוד לבחור בלימודים שכוללים גם מפגשים מעשיים עם מטופלים. ההתנסות המעשית היא חלק בלתי נפרד מכל העניין והיא זו שתאפשר לכם, בסופו של דבר, להצליח לעבוד בתחום הסיעוד. 

מה לומדים?

אי אפשר לדבר על סיעוד תנאי קבלה מבלי לדבר על החומר הנלמד. מעבר לעובדה שהכול חייב להיות מלווה בכמה שיותר התנסויות פיזיות ומעשיות, חשוב גם להכיר את החומר ברמה העיוניות והתיאורטית. במסגרת סיעוד תנאי קבלה ואחרי שעומדים בכל התנאים, הלימודים עצמם לרוב מאוד מרתקים ונוגעים בנושאים שונים כמו: 

  • לימודי רפואה 
  • מתן עזרה ראשונה 
  • שימוש נכון בכלים רפואיים שונים 
  • טרמינולוגיה רפואית ועוד 

ישנם קורסים שעוסקים בפסיכולוגיה, במדעי החיים ואף קורסים קליניים שונים, כך שבהחלט ניתן לומר שתכנית הלימודים עצמה מאתגרת ומאוד אינטנסיבית. זו גם הסיבה שבגללה אפילו אם אחרי בירור לגבי סיעוד תנאי קבלה אתם מגלים שאתם מתאימים, רצוי שתבדקו את סילבוס הלימודים עצמו. כך תוכלו לקבל תמונה ברורה יותר האם אתם רואים את עצמכם לומדים ועובדים בתחום הזה או לא. 

המקומות שבהם אפשר לעבוד אחרי לימודי סיעוד 

כל האנשים שמתעניינים בנושא של סיעוד תנאי קבלה רוצים גם לדעת משהו על הקריירה שלהם בהמשך הדרך, ובצדק. אחרי הכול, כולנו רוכשים השכלה כדי לעבוד בתחום שאותו למדו. כדאי לדעת שבמקרה של לימודי סיעוד, הדלתות הנפתחות בפני בוגרי הלימודים הן רבות. אפשר, מצד אחד, להשתלב בעבודות שונות במערכת הבריאות הציבורית, שכן בכל מחלקה יש צורך באנשי סיעוד. במקרה כזה אתם תוכלו לעבוד בכל מחלקה ממחלקות בית החולים, החל בגריאטריה ועד יולדות. לעומת זאת, אנשים רבים אחרים שבוחרים ללמוד סיעוד, מוצאים את עצמם בסופו של דבר עובדים במערכת הציבור הפרטית. במקרים כאלה ניתן להשתלב בעבודה הן בבתי חולים פרטיים והן בקליניקות פרטיות של רופאים בכירים. 

שאלות ותשובות 

  • האם אפשר ללמוד סיעוד בלי פסיכומטרי? 

זו שאלה שחוזרת על עצמה לא פעם בנושא של לימודי סיעוד תנאי קבלה מעל גיל 30 ואין עליה תשובה חד משמעית. יש לקחת בחשבון שזה נושא שמשתנה בין מוסדות הלימוד השונים. כמו כן, לא אחת, כאשר מוסד לימודים מקבל סטודנטים בלי פסיכומטרי, הוא ידרוש מהם לעשות מכינה לפני תחילת הלימודים. 

  • כמה זמן נמשכים הלימודים? 

ברוב המקרים לימודי סיעוד נמשכים 4 שנים, אך זה נתון שיכול להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים. 

  • האם הלימודים מתאימים גם למי שרוצה לעשות הסבת מקצוע? 

התשובה היא בהחלט כן. לא מעט אנשים שמגיעים מתחומים אקדמיים שונים בוחרים לעשות הסבת מקצוע לתחום הסיעוד בגלל הביטחון התעסוקתי והעניין האישי שלהם בתחום. 

  • האם צריך לבחור התמחות ספציפית בסוף הלימודים? 

ברוב המקרים כן, כי כפי שראינו, תחום הסיעוד נוגע לכל תחום אפשרי העוסק ברפואה. 

לסיכום, אין ספק שלימודי סיעוד זוכים בשנים האחרונות להתעניינות הולכת וגוברת, כך שברור מדוע גם אתם חושבים על האופציה הזאת. מעבר לכך שכדאי יהיה לבדוק האם אתם עומדים בתנאי הקבלה, רצוי שתבחרו בתחום הזה אם אתם באמת מרגישים שליחות ורצון עז לאזור לאחרים, כי בסופו של דבר, זו מהות העבודה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן