fbpx

סיעוד בישראל – מידע מקיף על סיעוד ואחיות

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

בתחום הרפואה יש לא מעט מקצועות שניתן ללמוד, ואחד מהם, הוא כמובן מקצוע הסיעוד. סיעוד בישראל הינו מקצוע מאוד נדרש, שכן יש בו צורך בבתי החולים, במרפאות פרטיות, בקהילה ולמעשה בכל מקום שבו מתקיימות פרוצדורות רפואיות שונות. לכן טבעי שגם אתם, כמו רבים אחרים, תתעניינו בנושא הזה ותרצו להבין, למעשה, האם סיעוד זה משהו שמתאים לכם ללמוד. בבואנו להבין מה באמת דרוש כדי ללמוד סיעוד , חשוב לדעת שהדבר הראשון הוא תחושה של שליחות. קשה מאוד לעסוק בתחום מורכב כמו סיעוד ללא תחושה של שליחות וללא רצון אמתי ועמוק לסייע לאחרים במצבים קשים. מעבר לכך, חשוב לדעת שלימודי סיעוד יכולים להתאים לשכבות גיל שונות ולסיטואציות מגוונות בחיים. למשל: מי שנמצא היום בשלב של אחרי הצבא ובחיפוש מקצוע לחיים יוכל ללמוד סיעוד. מנגד, גם אנשים שחולמו על המקצוע הזה, עבדו שנים בתחום אחר לגמרי ובוחרים לעשות הסבת מקצוע – יוכלו לקחת את האופציה הזאת בחשבון. 

האם אפשר ללמוד סיעוד בלי פסיכומטרי? 

אחת מהשאלות שחוזרות על עצמן אצל אנשים רבים שרוצים ללמוד סיעוד בישראל, היא האם ניתן להתקבל ללימודים ללא פסיכומטרי. חשוב לדעת: זה אכן אפשרי. יש מקומות שבהם אפשר ללמוד סיעוד ללא פסיכומטרי, אך מנגד, במקרים כאלה יש לקחת בחשבון שצריך לעשות מכינה מקדימה ללימודים. תנאי הקבלה ללימודי סיעוד הם: ממוצע בגרות בציון של 85 ומעלה, הצגת ציון אנגלית ברמת מינימום של מתקדמים א', מעבר יום מיונים מקצועי וציון מעבר במבחן השפה העברית. כאמור, לגבי הפסיכומטרי ישנן שתי אפשרויות: הראשונה היא ציון פסיכומטרי של לפחות 520 והשנייה היא לעשות מכינה מקדימה. 

מה באמת לומדים במסגרת לימודי סיעוד? 

אין ספק שבכל אתר סיעוד שאליו תיכנסו ושבו תרצו לקרוא מידע, תתקלו באחת מהשאלות שהכי מעניינות את כולם, והיא: מה לומדים? אומנם זה נכון שתכנית הלימודים משתנה בין מקומות מגוונים שבהם אפשר ללמוד סיעוד, אך באופן כללי ניתן לראות שמדובר על לימודים מעמיקים שנוגעים בשלל נושאים מגוונים ומרתקים. לימודי סיעוד ברוב המקרים יכללו קורסים מקבוצות שונות כגון: קורסים במדעי החברה, קורסים במדעי החיים, קורסים במדעי הסיעוד וגם קורסים קליניים שונים. 

סוגי עבודות שבהן ניתן לעסוק כאחות 

בסופו של דבר, כל מי שחושב ללמוד סיעוד או חולם להיות אחות או אח, רוצה כמובן להשתלב בעבודה בתחום הזה. כדאי לדעת שיש סוגים שונים ומגוונים של עבודות סיעוד שניתן לבצע, ממש כשם שניתן להשתלב כאחות במסגרות שונות. למשל: אפשר להשתלב בעבודה כאחות בחדר ניתן, כאחות סיעודית פרטית, כאחות בקהילה וכדומה. נקודה חשובה שכדאי להיות ערים לה ולקחת בחשבון היא שבניגוד למה שאנשים רבים חושבים, מקצוע הסיעוד לא עוסק רק באנשים מבוגרים. לצערנו הרב, בקרבנו חיים גם לא מעט אנשים צעירים, כולל ילדים, שזקוקים לשירותי סיעוד ועזרה על בסיס יומי ובצורה אינטנסיבית מאוד. לכן, בסופו של דבר העבודה יכולה להיות מגוונת ביותר וכל אדם שיסיים את הלימודים בהצלחה יוכל לבחור את המסלול הנכון ביותר עבורו. 

כמה באמת מרוויחים בתחום הזה? 

סיעוד בישראל הוא תחום שהרווח בו משתנה בהתאם להגדרת התפקיד, הוותק ומקום העבודה. כך, למשל, ניתן לראות שאחות מוסמכת ללא ניסיון תרוויח בין 7,000 ₪ לחודש ל 10,000 ₪. לעומת זאת, אחות ראשית עם ניסיון של עד חמש שנים תגיע כבר למשכורת של בין 15,000 ₪ ל 18,000 ₪. לכן ניתן לומר שגם מבחינת השכר הצפוי, המקצוע הזה מהווה בחירה מעניינת ואטרקטיבית עבור רבים מאתנו. חשוב להבין שאומנם הלימודים דורשים השקעה ומחויבות, אך בסופם ההסתברות למצוא עבודה בתחום מאוד גבוה. כאמור, סיעוד בישראל הינו מקצוע נדרש ביותר, ולכן ברור מדוע עוד ועוד אנשים בוחרים לקחת חלק בלימודים כאלה. חשוב מאוד לבחור היטב את המקום שאליו אתם נרשמים ללימודים, שכן אחרי הכול, המטרה היא לא רק לסיים את הלימודים בהצלחה אלא גם ליהנות מהדרך. לכן רצוי לבחור מסגרת לימודית שתאגד בתוכה את כל מה שאתם מצפים לו: לימודים מקצועיים ונרחבים, מרצים כמה שיותר מנוסים ואווירה לימודית שתהיה גם מהנה וגם מעשירה מכל בחינה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן