fbpx

לימודי אחיות – כל מה שצריך לדעת

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

מתוך מערך הרפואה השלם שכולנו מכירות בבתי החולים, אין ספק שלאחיות יש מקום של כבוד. הן נמצאות בכל מחלקה ובכל חדר. הן עוזרות בכל התהליכים ולמעשה, בלעדיהן בתי החולים לא יוכלו לתפקד. הן אלה שעוזרות למטופלים והרבה פעמים, במיוחד כשהן מוסמכות ובעלות ניסיון של שנים, הן גם משפיעות על הטיפול עצמו. לכן ברור מדוע גם אתן, כמו נשים רבות אחרות, חושבות על לימודי אחיות. לימודי אחיות אלה הם לימודים שאפשר ללמוד במסגרות שונות ולכן הדבר הראשון שצריך לבדוק ולהחליט, זה למעשה איזו מסגרת תתאים לכן יותר. כאשר מדברים על תחום כמו אחות לימודים אפשר לבחור בין: 

  • לימודי תעודה 
  • תואר ראשון בסיעוד 

אין תשובה אחת נכונה לשאלה באיזו אופציה כדאי לבחור. בשני המקרים, כאשר מדברים על אחות לימודים, מדברים על לימודים שהם גם תיאורטיים וגם מעשיים. ההבדל הוא כמובן באינטנסיביות וברמת ההעמקה של הלימודים עצמם. בנוסף, עוד דבר שזהה בין שתי אפשרויות הלימודים, זה המבחן שצריך לעבור בסוף הדרך. הן המסלול האקדמי והן מסלול ההסמכה יכינו, בצורה הטובה ביותר, את הסטודנטיות לקראת הבחינות הרשמיות שצריך לעבור. עוד נתון מעניין שכדאי לדעת על לימודי אחות, הוא שכל אחות מוסכמת תמיד תוכל לבחור לעשות השלמה לתואר ראשון בסיעוד. 

האם אפשר ללמוד אחיות בלי פסיכומטרי? 

בהחלט אפשר להבין אתכן אם אתן מוטרדות מהשאלה הזאת, כי לא כולן מסוגלות להתמודד עם בחינת הפסיכומטרי, כל אחת מסיבותיה היא. כתוצאה מכך שבפועל העבודה כאחות דורשת הרבה מאוד מיומנויות שכלל לא באות לידי ביטוי במבחן הפסיכומטרי, ניתן לראות שיש גם מסלולי הכשרה שלא דורשים תוצאה של מבחן כזה. מה שכן כדאי שתהיו מודעות אליו, זה שאם אתן בוחרות באופציה של לימודי אחיות ללא פסיכומטרי, לא אחת תצטרכו לעשות קורסי השלמה או מכינה מקדימה. כמו כן, יש לבדוק את הנושא באופן פרטני בהתאם למוסד הלימודים שבו אתן מתכוונות ללמוד. 

הכירו את הבחינות 

במקרה של אחות לימודים צריך לקחת בחשבון גם את המבחן שיש לעשות, ולעבור, בתום הלימודים. כדי לקבל הסמכה של אחות מעשית יש לעבור בחינה שלמעשה מורכבת ממאה שאלות. השאלות כמובן מבוססות על כל חומר הלימוד והן יכולות להתייחס לנושאים שונים ומגוונים כמו: 

  • טיפול תרופתי 
  • עזרה ראשונה 
  • טיפול סיעודי בסיסי 
  • חוקים ונהלים 

בנוסף, כדי להפוך בסופו של דבר לאחות מוסמכת, צריך לעבור בחינות נוספות של משרד הבריאות. ראוי לציין, בנוסף, שבכל המקרים מסלול ההסמכה לוקח לפחות 4 שנים. זה נכן בין אם הבחירה היא באופציה של אחות לימודים במסגרת תואר ראשון בסיעוד ובין אם ההעדפה היא במסגרת לימודי תעודה. 

איזה נושאים כוללים הלימודים? 

בין אם מדובר על לימודי אחיות מעל גיל 30 ובין אם מדובר על לימודי אחיות לנשים צעירות יותר, רצוי להתייחס גם לנושאי הלימוד עצמם. כלומר, אם אתן מנסות להחליט האם לימודי אחיות מעל גיל 30 זה הכיוון שלכן, חשוב שתכירו תחילה גם את הנושאים הנלמדים במסגרת הלימודית הזאת. לימודי אחות מתעסקים במגוון רחב ביותר של נושאים, כמו: 

  • ניטור נשימתי 
  • תזונה 
  • אנטומיה 
  • סיעוד בקהילה 
  • גנטיקה 
  • ביוכימיה קלינית 
  • פיזיולוגיה 
  • פתולוגיה 
  • מושגי יסוד בסיעוד 
  • כלכלת הבריאות 
  • מצבי חולי 
  • ניהול טיפול בחולים 
  • פרמקולוגיה 
  • סטטיסטיקה 

יש עוד אינספור קורסים נוספים שצריך לעבור במסגרת לימודי אחות, כמו סוציולוגיה של הבריאות לצד פסיכולוגיה התפתחותית ועוד. לכן בהחלט אפשר לומר שבמקרה של לימודי תעודה אחיות מדברים על לימודים מעמיקים ביותר, מעניינים ומגוונים. 

היכולת להתמחות במגוון רחב של תחומים 

נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון אם אתן חושבות על לימודי אחיות, היא שממש כפי שקורה בלימודי רפואה, גם כאן אפשר לעשות התמחויות נוספות. למשל, האם ידעתן שכדי להיות אחות מיילדת צריך לעשות קורסים ספציפיים? זה נכון לגבי כל תחום שבו תרצו להעמיק את הידיעות שלכן ושבו תרצו להשתלב כאחות מקצועית. כך, למשל, ניתן לעשות קורסי הכשרה והתמחויות בתחומים כמו: אחות חדר ניתוח, אחות טיפול נמרץ, אחות טיפת חלב, אחות רפואה מונעת ועוד. אין ספק שאחד מהדברים המיוחדים שמציעים לימודי אחיות זו למעשה האפשרות להשתלב במגוון רחב של עבודות שונות. זה אומר שכל מי שתסיים את הלימודים תוכל לבחור את התחום שמעניין אותה יותר, להתמחות בו וכך להשתלב בו בעבודה. 

מה קורה אחרי לימודי אחיות ואחרי עמידה בהצלחה בבחינות? 

אם מה שמטריד אתכן כשאתן חושבות על לימודי אחיות זו השאלה מה יקרה ביום שאחרי, אפשר להבין ללבכן. בסופו של דבר, מי שבוחרת במסלול כמו לימודי אחיות מעל גיל 30 ועושה הסבה מקצועית, למעשה רוצה להיות בטוחה שתהיה לה פרנסה. חשוב להבין שגם מהבחינה הזאת לימודי אחיות זו בחירה נפלאה, כי אחיות נדרשות במגוון רחב של מקומות תעסוקה. אם חשבתן לרגע שאחרי לימודי אחות תוכלו לעבור רק בבתי החולים הציבוריים הפזורים ברחבי הארץ, דעו שזה לא מדויק. בפועל אנחנו רואים שאחרי לימודי תעודה אחיות אפשר גם להשתלב בתחומי הרפואה הפרטית השונים. זה כולל את האפשרות להיות אחות בבית חולים פרטי לצד האופציה לעבוד בקליניקה פרטית של רופאים בכירים. בנוסף, מסלול כמו אחות לימודים יוביל אתכן למעשה לתעסוקה בתחום שלעולם יהיה בו ביקוש. כפי שצוין לעיל, בסופו של דבר, גם בית החולים הכי מודרני ומתקדם שיש לא יוכל לתפקד ללא צוות שלם של אחיות. משמעות הדברים היא שגם בעתות משבר תוכלו תמיד למצוא עבודה בתחום הזה. לכן, אם מה שאתן מחפשות זה מקצוע שיש בו עתיד, גיוון ופרנסה קבועה וסיפוק רב, לימודי אחיות, בכל מסלול שתבחרו, זו אופציה טובה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן