fbpx

אנשים – זה כל הסיפור

כתבה מומלצת - פורטל לימודי הסיעוד של ישראל

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

במערכת הבריאות, כשאדם נמצא ברגעים הכי שבריריים בחייו – הכול מתנקז לרגע משמעותי אחד, המפגש שלו עם אנשי מערכת הבריאות. יותר מבכל מערכת ממסדית אחרת, האחים והאחיות האקדמיים שאחראיים לטיפול הפיזי, הנפשי והשיקומי של המטופל עומדים במרכז המערכת. מלבד טיפול רפואי מקצועי, היחס האנושי והקשר האישי עושים את ההבדל בין אשפוז לטיפול ולריפוי ושיקום הגוף. אין תחליף להבנה מעמיק של צרכי המטופל והאתגרים שניצבים בפניו ובפני בני המשפחה. מהרגע שבו אדם מתחיל את לימודי הסיעוד ועד למפגש המקצועי הראשון שלו עם מטופלים – נפרש עולם שלם של ידע מקצועי, רכישת מיומנויות תקשורת עם מטפלים, יכולת התמודדות עם מצבי לחץ רפואיים ונפשיים ובסיס איתן המאפשר להיות מעניק טיפול.

"מקצוע הסיעוד, המוכר גם כאח/אחות אקדמיים, נחשב מבוקש ביותר בשוק העבודה. למעשה, גם אם מספר הבוגרים יוכפל, הוא לא ימלא את המחסור במערכת", אומרת ראשת החוג לסיעוד בקריה האקדמית אונו, פרופ' אורלי תורן, חוקרת מובילה ומומחית למדיניות ומינהל בסיעוד.

לדבריה, "התכנית קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה, ואנו פותחים כעת את הרישום למחזור הראשון. התוכנית מקיפה את כל נושאי הלימוד בסיעוד, הידע הרפואי והטיפול בחולים, ובסופה ייגשו הסטודנטים לבחינת הרישוי של משרד הבריאות, וייצאו בסוף הלימודים עם תואר ראשון בסיעוד ובמקביל, גם עם תעודת אח/ות מוסמך/ת״.

היכן יוכלו בוגרי התואר להשתלב עם תום הלימודים?

"בכל מקום במערכת הבריאות – בקופות החולים, במערכי רפואה מונעת, בבתי החולים הכלליים, בבתי החולים לשיקום או במוסדות פסיכיאטריים. בשל העובדה שצוותי הסיעוד הישראליים מוכרים בכל העולם כבעלי ידע רחב, יכולות אינטגרטיביות ומיומנות קבלת החלטות מעולה, הם מבוקשים לעבודה גם מעבר לים.

"למעשה, יתרונו של המקצוע אינו רק בשל הפוטנציאל העצום להשפעה אפקטיבית על המטופלים, אלא בהיותו מאפשר גם הגשמה ומימוש עצמי. בשל גיוונו הרב, ניתן לעבור בין תחומי עניין ובין חלקי משרה שונים לאורך הקריירה. מומחיוּת בסיעוד מוכרת היום במספר תחומים, כמו כירורגיה, גריאטריה, פגים, מדיניות וניהול סיעוד, כאב וסוכרת. בנוסף, אחיות תופסות תפקידי מומחה במחלקות קליניות לאחר סיום התואר השני״.

בתכנית החדשה שולבו מיטב המרצים, המתמחים בין היתר במיומנויות תקשורת, גריאטריה, מיילדות, כירורגיה, פסיכיאטריה ועוד. הסגל יכשיר את הסטודנטים ויקנה להם, לצד ידע עדכני, מיומנויות טיפול מתקדמות וכישורים לנהל טיפול איכותי בחולה, ובנוסף מיומנויות תקשורת בין-אישית לתמיכה וחמלה.

"התואר מקיף ומגוון ביותר, וכולל קורסים מדיסציפלינות שונות", מספרת פרופ׳ תורן. "הוא כולל קורסים במדעי החברה כגון פסיכולוגיה וכלכלת בריאות, קורסים במדעי החיים כמו כימיה וביוכימיה, אנטומיה ופיזיולוגיה, מבנה התא ופתולוגיה, מיקרוביולוגיה, גנטיקה ורפואה מותאמת אישית, פרמקולוגיה ותזונה, ובנוסף קורסים במדעי הסיעוד, כגון קבלת החלטות, ניהול ומנהיגות בסיעוד ותקשורת עם מטופלים וקורסים קליניים, כגון אומדן פיזיקלי, קידום בריאות, בריאות הנפש, כירורגיה, רפואה פנימית, ילדים, סיעוד האישה ומיילדות, שיקום, טראומה, רפואה דחופה ועוד״.

מה מייחד את הלימודים בקריה האקדמית אונו?

״הקריה האקדמית אונו ידועה בתחושת הביתיות לסטודנטים ולמרצים. סטודנטים בחוג מעידים על היחס החם והקשוב של המרצים. פרט לכך, אנו מנגישים לסטודנטים את מיטב הידע, המגוון והחדשנות שבהתנסות המעשית. כך, למשל, אנו מכשירים אותם באופן מדורג לטיפול בחולים. תחילה הם מתרגלים תרחישים רפואיים בעזרת בובות חכמות, שחלקן מחוברות למחשב ומדמות עלייה בלחץ דם ותלונות על כאבים. יש לנו בובה חכמה עם רחם, שבאמצעותה מדמים לידה, או בובה משוכללת באמצעותה מדמים הכנסת צינורית הזנה לדופן הבטן, לקיחת דמים, הכנסת עירויים, החדרת צנתרים למיניהם ועוד. באופן הזה, הסטודנטים רוכשים את המיומנויות הנדרשות ומגיעים להתנסות הקלינית במחלקות מוכנים ומיומנים.

״לצורך שיפור מיומנויות תקשורת, מבצעים בקריה סימולציות עם שחקנים שמגלמים מטופלים במגוון מצבים, כמו חולה כאוב, חולה מודאג או כזה שלא משתף פעולה, והסטודנט מתבקש לגשת אליו ולטפל בו. התפאורה מדמה חדר בקופת חולים או בית חולים, ולאחר מכן השחקן נותן לסטודנט משוב אישי על הטיפול והתקשורת ביניהם, במקביל לניתוח הסיטואציה על ידי המרצה. המטרה שלנו היא להיות עם הפנים לסטודנטים ולהביא אותם לקו הגמר עם הידע והניסיון המעשי המקסימליים ובאווירה טובה ותומכת״.

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה:
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

מעוניינים לקבל פרטים על לימודי סיעוד?

השאירו פרטים כאן ונציגי הייעוץ והרישום יחזרו אליכם עם כל הפרטים והטבה - מקסימום, תירשמו!

סיעוד מעניין גם אותך?

צוות המומחים שלנו בשילוב נציגי הרישום המומחים מהקריה האקדמית אונו ישמחו לסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי לימודי סיעוד ולסייע לך עם כל הפרטים החשובים ביותר - כדי לא לבזבז לך אפילו רגע.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות

אל תדאגו, אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם או להציק

דילוג לתוכן